Jmenuji se Katka. V říjnu jsem oslavila 33 let. Bydlím se svou rodinkouna venkově. Jsem máma dvou holčiček Terezky a Aničky. Snažím se věnovat všelijakému tvoření, zvelebování našeho bydlení a snad konečně i zahrady. Mám ráda staré věci, přírodní materiály - prostě vše, co dokáže pohladit po duši. Snad se vám tady bude líbit. :)

středa 7. září 2011

Září

V září začíná období podzimní . Kromě ovoce a brambor dozrává také vinná réva a chmel. Proto se v lidové tradici českých zemích odehrávají v tomto měsíci tzv. sklizňové slavnosti -vinobraní, dočesná nebo pro jižní Čechy typická konopická.

Den sv. Václava býval donedávna den, kdy se v hornatých krajích sváděl dobytek z letních pastvin do vsí k přezimování. V některých oblastech také končila roční služba čeledi a zároveň se uzavíraly smlouvy s hospodáři na příští rok. Na Plzeňsku si čeleď ze svých řad volila chudého krále a královnu, kteří pak se svými "dvořany" obcházeli ves a se zpěvem prosili o dary (vejce, pečivo). Večer se pak v místní hospodě konala z výslužky hostina.

Září, konečně začíná mé oblíbené období. Vše se postupně začíná zbarvovat a podzim pomalu vytlačí letošní zvláštní léto.
A budu jen čekat, kdy se poprvé zatopí v kamnech a my po večerech budeme popíjet čaj a koukat do kamen. Začne mi doma, kdy opět vytáhnu svou šmodrchací krabici a dám se do večerního relaxování u tvoření.
Vlastně už jsem Začala. Od Vránových mi dorazily podzimní vystřihovánky a v sobotu večer, spíše v noci jsem dělala věneček.

Užívejte si září, jeho barev, vždyť podzim je tak krásný.

Žádné komentáře:

Okomentovat